Indeks glikemiczny – ciekawostki :)

INDEKS GLIKEMICZNY IG

Wskaźnik wzrostu stężenia glukozy we krwi w ciągu 2 godzin od spożycia określonego produktu węglowodanowego, który zawiera 50 gramów przyswajalnych węglowodanów.
Jest porównywalny do stężenia czystej glukozy. Indeks glikemiczny glukozy wynosi 100.
Przyjęto, że indeks glikemiczny produtów poniżej 55 jest niski, 56-69 – średni, powyżej 70 jest wysoki.

Bananas With a Tape Measure Wrapped Around It. Diet Concept - Clipping Path Included

Bananas With a Tape Measure Wrapped Around It. Diet Concept – Clipping Path Included

CZY WIECIE ŻE:

  • Wartość IG naturalnych produktów jest dużo niższa niż przetworzonych (ziarno, płatki, mąka biała)
  • Błonnik pokarmowy (warzywa, owoce, zboża pełnoziarniste)- opóźniają wchłanianie cukru do krwioobiegu
  • Urozmaicenie posiłku – obniża indeks glikemiczny; makaron ma IG 50, a makaron z sosem- IG= 20
  • Wysoka temperatura spożywanego posiłku może podwyższyć jego IG
  • Dojrzałe owoce mają niższy IG niż niedojrzałe
  • Rozdrobnione posiłku podwyższa IG- np. ziemniaki pure mają wyższy indeks glikemiczny niż ziemniaki gotowane nie rozdrobnione
  • Dodatek tłuszczu do tych ziemniaków spowoduje obniżenie IG
    Data dodania: 1.07.2016 Autor: aleksandra sztaba